Tuning auta - 1. Chladič a mračítka

27. 01. 2009 | † 29. 07. 2010 | kód autora: kMl

Tuning auta - 1. Chladič a mračítka

zdroj - www.tutorials.cz


Konečně přišel čas na tento tutoriál, na který jsem se už dlouho chystal a odhodlával. O tuningu budu psát v sérii několika tutoriálů, protože do jednoho bych to nevměstnal, to abyste se předem nelekli, že toho je tak málo v jednom tutoriálu. Myslím, že teď je asi ta správná chvíle a že mám chuť se do toho s vámi pustit.

Téma tuningu je velmi vděčné, dá se zde skutečně vyřádit s fantazií a zvláště pro automobilové fanoušky, jako jsem já, je vážně vzrušující věc vytunit si jakékoliv oblíbené auto, ubrat mu nebo naopak přidat co se člověku líbí. Virtual tuning, jak se toto dnes už odvětví nazývá, se poslední dobou velmi rozšířilo ze světa i k nám a existuje u nás také mnoho lidí, kteří tuto práci dělají i za nějaký peníz, ale hlavně se pořádá na webu i mnoho soutěží na nejlepší proměnu. Já se pokusím vám tuto techniku osvětlit tak, že se jednak neztratíte ani mezi motoristy a fanoušky aut (pokud nejste tolik znalí), ale navíc se budete moct i nějaké soutěže zúčastnit a ukázat všem svojí dávku experimentu, fantazie a případně šikovnosti, pokud tuto vlastnost někdo má ve vínku, ovšem dnes to je už velmi ojedinělé. Takže jdeme se do toho pustit.

1. Budeme začínat poněkud nesystematicky, i když ani nevím jak by to vypadalo (ne že bych neznal význam toho slova), takže začneme spíš od nejjednoduších věcí. Dohromady půjde jen o manuální zručnost s myší při selectování a používání Free Transform (Libovolná transformace).
Pro začátek si najdeme nějaké pěkné auto, které hodláme osadit hlínkem, plasty, spoilery, neony atd...

První co začneme na autě měnit bude přední chladič - to jsou ty plastové čarky vepředu mezi světly. Měli bychom tam dát něco agresivnějšího, nějakou pěknou chromovanou mřížku. Zvolíme Polygonal Laso Tool (L) a vybereme chladič. Zatím si užívejte, že vybíráme malou plochu, až budeme někdy vybírat celé auto, bude to horší.

2. Nyní vymažeme starý chladič v selekci a obarvíme vnitřek černou barvou. Než selekci zrušíme, doporučují CTRL+C a potom udělat New Layer a CTRL+V, abychom ho příště nemuseli znovu vybírat. Už tohle by nám mohlo stačit, ale kdybychom chtěli přidat na agresivitě, tak budeme muset pokračovat.

3. Na internetu si najdeme nějakou tuningovou masku, kterou bychom mohli použít, buď můžeme listovat v obrázcích v googlu a odtamtud si z nějakého vytuněného auta vybrat, nebo navštívit internetový obchod s tuningovými doplňky a z nabízeného sortimentu si v náhledových obrázcích něco zkopírova...

.... Já jsem zvolil druhou možnost, hledání v obchodech je systematičtější, ovšem někdy zde nejsou k dispozici dostatečně velké obrázky. Vložíme obrázek s chladičem do photoshopu a pomocí Polygonal Laso Tool chladič vyberem. CTRL+C ho zkopírujeme a vložíme ho do původního obrázku zkratkou CTRL+V. Jelikož jsme si v předchozím bodě oblast původního chladiče dali do nové vrstvy, použijeme Paste Into a to tak, že podržíme CTRL a klikneme na vrstvu se smazanou černou maskou z druhého kroku a Edit--> Paste Into. Teď si ještě můžeme pomocí pravého kliknutí do obrázku a Free Transform s novým chladičem trochu pohrát. Můj vyšel takto:

4. Ještě se v tomto díle stihneme podívat na světla. Tuningáři si svoje světla rádi ztmavují, což znamená že jim zúží plochu skla, zornou plochu buď mračítkem (přídavný plast), což si můžete udělat sami stejnou technikou jako v předešlých krocích, anebo že si nechají prodloužit kapotu tak, že přesahuje až přes světla. Bude to velmi jednoduché, rychlé, ale i tento detail bude velmi efektní.

Půjde o normální Clone, to znamená, že se nejdřív koukneme, jak takové zamračení vypadá na nějakém vzoru, a pak budeme usuzovat razanci na našem obrázku. Vybereme Clone Stamp Tool (S), stiskneme tlačítko ALT a klikneme levým tlačítkeme na oblast, kterou chceme klonovat a opět levým tlačítkem klonujeme (více o Clone Stamp Tool viz. Zde). Doporučuji občas používat Blur Tool (R), obraz se zjemní a neni vidět tolik vad. Je to trošku větší práce s myší a chce to určitý odhad, ale po chvíli práce si to osvojíte a půjde vám to lépe. Já jsem z toho nakonec udělal tohle:

5. Pro dnešek končíme, ukázali jsme si základní věci, a tímto způsobem budeme pokračovat dále v příštích dílech, ukážeme si jak přidat spoiler, jak udělat výdechy, uděláme i pořádná hliníková kola s nízkým profilem, ale ukážeme si i přebarvení auta. Zatím nashledanou u příštího dílu.


Zobrazit další články tohoto autora

Další články z rubriky auto-moto

Související články

Copyright © 2008-2017 Hups.cz. Všechna práva vyhrazena.